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<글로벌 웰니스 Evidence> 5 산림욕의 효과

작성자 관리자
작성일 20-04-29 12:11 | 138 | 0

본문

Short Forest Bathing Experience Significantly Lowers Pulse Rate, Blood Pressure, while Reducing Anxiety

짧은 산림욕으로 맥박과 혈압을 크게 낮추고 불안감을 줄여준다


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Definition of Forest Bathing

산림욕의 정의

 

Forest bathing and forest therapy (or shinrin-yoku) broadly means taking in, in all of one’s senses, the forest atmosphere. Not simply a walk in the woods, it is the conscious and contemplative practice of being immersed in the sights, sounds and smells of the forest. It was developed in Japan during the 1980s, and in 1982 Japan made this form of mobile meditation under the canopy of living forests a part of its national health program. Researchers, primarily in Japan and South Korea, have established a growing body of scientific literature on the diverse health benefits.

산림욕은 넓은 의미에서 산림 분위기를 받아들이는 것을 의미한다. 단순히 숲속을 산책하는 것이 아니라 숲의 풍경과 소리, 냄새에 몰입하는 의식적이고 사색적인 실천이다. 1980년대에 일본에서 개발되었으며 1982년 일본은 살아있는 숲에서 이동 명상을 국가 건강 프로그램의 일부로 만들었다. 일본과 한국을 중심으로 연구원들은 다양한 건강상의 이점에 대한 과학 문헌을 점점 더 많이 확립했다.

   

Short Forest Bathing Experience Significantly Lowers Pulse Rate, Blood Pressure, While Reducing Anxiety

짧은 산림욕으로 맥박과 혈압을 크게 낮추고 불안감을 줄여준다

 

A 2017 National Taiwan University study (128 middle-aged and elderly participants) found that a 2-hour forest bathing experience led to changes in autonomic nervous system activity and emotions. Heart rate and systolic and diastolic blood pressure were significantly lower after the short experience, while the mood scores for “tension-anxiety”, “anger-hostility”, “fatigue-inertia” and “depression-dejection” were also significantly lowered.

2017년 국립대만대학 연구는 2시간 동안 삼림욕을 했을 때 자율신경계 활동과 감정의 변화를 이끌어낸 것으로 나타났다. 짧은 산림욕 후 심박수와 수축기 혈압은 현저히 낮아졌고 긴장·불안감, 분노·적대감, 피로·무기력증, 우울증·실의 수치 또한 크게 낮아졌다고 밝혔다.

 

Physiological Effects of Forest Bathing: From Lowered Cortisol to Greater Parasympathetic Nerve Activity

산림욕의 생리학적 효과: 코티솔을 낮추고 부교감신경활동 확대

 

A 2010 Chiba University study on the diverse physiological effects of forest bathing (from field experiments conducted in 24 Japanese forests 280 participants) found that forest environments promote lower pulse rate, blood pressure and concentrations of cortisoland greater parasympathetic, and lower sympathetic, nerve activitythan do city environments.

2010Chiba대학에서 일본의 24개 숲에서 실시된 대상자 280명의 산림욕의 다양한 생리학적 영향에 대한 연구 결과 발표했다. 산림 환경이 도시 환경보다 맥박, 혈압, 코티솔 농도를 낮추고 부교감 신경이 더 높으며 교감, 신경 활동이 더 낮다는 것을 발견했다.

 

Review: Forest Environments/Bathing Lead to Significant Reduction in Blood Pressure

산림 환경/산림욕은 혈압을 크게 낮춘다

 

A 2017 systematic review from Japanese universities (15 studies, 732 participants) indicates that forest bathing has hypertensive effects: SBP and DBP in the forest environment were significantly lower than in the non-forest environment. In particular, the forest environment has a larger effect on lowering SBP in people with high blood pressure and in middle-aged and older people.

2017년 일본 대학들의 체계적 검토에 따르면 산림욕은 비산림환경에 비해 산림환경의 SBP(최고혈압)DBP(최저혈압) 수치가 현저히 낮았다. 특히 숲 환경은 고혈압 환자나 중장년층이나 노년층에서 SBP(최고혈압)를 낮추는 효과가 더 크다.

 

원문출처: https://globalwellnessinstitute.org/wellnessevidence/forest-bathing/forest-bathing-spotlight/

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