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<월간 K-Wellness> 푸시업 횟수가 말해주는 것 The Power of One Push-Up

작성자 관리자
작성일 19-07-18 16:21 | 531 | 0

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<월간 K-Wellness> 푸시업 횟수가 말해주는 것

The Power of One Push-Up


Several simple ways of measuring a person’s health might matter more than body weight.

건강을 측정하는 단순 방법 몇 가지들, 몸무게보다 더 중요해


By James Hamblin / Jun 27, 2019


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The numbers used to assess health are, for the most part, not helpful.  There are the vital signs: heart and respiratory rates and body temperature. Sometimes blood pressure. These are critical in emergencies. If you’ve been stabbed in the chest, paramedics want to know no numbers more than these.

현재 건강상태를 나타내는 많은 숫자들이 수치로써 사용되지만, 대부분에 있어서는 도움이 되지 않습니다.

그러한 수치들에 포함되는 중요한 것들로는, 바로 심박 수와 호흡 수, 그리고 체온입니다. 가끔은 혈압도 여기에 포함이 되겠죠. 이러한 것들은 응급 시에 매우 중요합니다. 만약 칼이 당신이 심각한 흉상을 당한 경우, 구급 요원은 이러한 것들 외에는 더 많은 수치들이 필요하지 않을 정도입니다.


But in day-to-day life, the normalcy of those numbers is expected. It doesn’t so much grant you a clean bill of health as indicate that you are not in acute danger. What if you just generally want to know whether you’re on pace to live an average life or longer?

그러나 일상생활에서는, 그러한 수치들이 정상 범주 안에 들어야합니다. 그러나 정상 수치가 꼭 당신이 건강에 있어 돈을 지불할 필요가 없다는 것을 의미하는 것은 아닙니다. 단지 당신이 다른 사람들과 같은 평균 기대 수명에 미칠지, 아니면 더 장수 할 수 있을지에 관한 평범한 것을 알고 싶다면 어떻게 해야 할까요?

      

The most common numbers are age and body weight. The U.S. health-care system places tremendous value on the latter, in the form of body-mass index, or BMI, a simple ratio of weight over height. BMI is used to define obesity and “overweight,” and so to stratify risks in insurance and health-care industries. This number has come to be massively consequential in the lives of millions of people, and to influence the movement of billions of dollars.

가장 흔히 쓰이는 수치는 나이와 몸무게입니다. 미국의 건강관리 시스템은 몸무게 지수 (body-mass index)또는 체질량 지수(BMI)의 형태로 후자에 엄청난 가치를 부여합니다. BMI는 비만과 "과체중"을 정의하고 보험 및 건강관리 산업에서 위험을 체계화하는 데 사용됩니다. 이 숫자는 수백만 명의 사람들의 삶에 엄청난 파급 효과를 가져 왔으며 수십억 달러의 움직임에 영향을 미칩니다.

 

Despite all this emphasis on body weight, the ability of BMI to predict mortality and disease has been called into question. Its inadequacy is famously evident in examples such as the human muscle-mound Dwayne “The Rock” Johnson qualifying as obese. BMI also ignores the health problems among the “skinny fat” (or “overfat” or “normal-weight obese”).

체중에 대한 모든 강조에도 불구하고, 사망률과 질병을 예측하는 BMI의 수치는 의문이 대상이 되고있습니다. 이것의 부적절함은 근육맨의 드웨인(Dwayne)이 비만으로 간주되는 것에서 명백히 알 수 있습니다. BMI는 또한 마른 비만”(혹은 과체중혹은 정상 체중 비만”)과 같은 건강 문제를 간과합니다.

 

Health is more strongly correlated with body-fat percentage and distribution than with overall weight, but getting an accurate measure of one’s muscle-to-fat ratio is not especially simpleand still draws focus to body image in ways that can introduce its own risks of eating disorders, depression, social isolation, and all manner of things that may be more dangerous than body fat itself.

건강은 전체 몸무게보다 체지방률과 분포도에 더 관련이 있습니다. 그러나 근육과 지방의 비율을 정확히 측정하는 것은 그리 단순한 일이 아닙니다. 그리고 외형적인 것에 치중하여, 식이장애, 우울증, 고립감, 그리고 체지방 그 자체보다 더 위험한 수많은 위험을 야기할 수 있습니다.

 

Except in extreme cases, no single number gives a good idea of whether a person is functionally healthy or not. The common numbers are not directly or easily changeable. As these numbers continue to dominate health care, however, an emerging body of evidence is finding useful and cheap numbers that anyone can track. If these new numbers aren’t being taken seriously, it may be because they seem too obvious.

극단적인 케이스를 제외하고, 어떠한 수치도 그 사람이 건강한지 아닌지에 대해 명확한 근거를 제시하지 못합니다. 흔히 쓰이는 많은 수치들은 직접적으로 혹은 쉽게 변하지 않습니다. 그러한 수치들이 건강관리에 있어 큰 비중을 차지하지만, 건강을 측정할 수 있는 새로운 수치는 누구나 접근할 수 있는 유용하고 저렴한 방식을 제공할 수 있어야합니다. 만약 이 새로운 수치들이 심각하게 받아들여지지 않는다면, 그것은 너무 명백하기 때문일 것입니다. 

  

The speed at which you walk, for example, can be eerily predictive of health status. In a study of nearly 35,000 people aged 65 years or older in the Journal of the American Medical Association, those who walked at about 2.6 feet per second over a short distancewhich would amount to a mile in about 33 minuteswere likely to hit their average life expectancy. With every speed increase of around 4 inches per second, the chance of dying in the next decade fell by about 12 percent. (Whenever I think about this study, I start walking faster.)

예를 들어 걷는 속도는 건강 상태를 매우 정확히 예측할 수 있습니다. 미국 의사 협회 저널 (Journal of American Medical Association)에 게재 된 65 세 이상의 고령자 약 35,000명을 대상으로 연구 한 결과, 짧은 거리에서 약 2.6 피트(33 분 만에 1 마일)의 거리를 걸어 다닌 사람들의 평균 수명은 매우 놀라웠습니다. 초당 약 4인치의 거리를 걸어가는 속도로, 향후 10년간 사망 할 확률이 약 12%나 하락하는 결과가 나왔기 때문입니다. 그들의 평균 수명. 초당 약 4 인치의 속도 증가로 향후 10 년간 사망 할 확률은 약 12 % 하락했습니다. (이 연구에 대해 생각할 때마다 나는 더 빨리 걷게 됩니다.)

      

Walking speed isn’t unique. Studies of simple predictors of longevity like these come out every couple of years. In 2018, a study of half a million middle-aged people found that lung cancer, heart disease, and all-cause mortality were well predicted by the strength of a person’s grip.

걷는 속도가 독특하다고는 할 수 없습니다. 걸음걸이로 장수를 예측하는 연구는 매 2년마다 나오기 때문입니다. 2018 년에는 50만 명의 중년층을 대상으로 한 연구에서 폐암, 심장 질환 및 모든 원인으로 인한 사망률이 사람의 손아귀의 힘에 의해서도 예측될 수 있다는 사실이 밝혀졌습니다.

      

Yes, how hard you can squeeze a grip meter. This was a better predictor of mortality than blood pressure or overall physical activity. A prior study found that grip strength among people in their 80s predicted the likelihood of making it past 100. Even more impressive, grip strength had good predictive ability in a study among 18-year-olds in the Swedish military on cardiovascular death 25 years later.

맞습니다. 당신이 얼마나 그립미터기를 쥐어짜느냐에 당신의 평균 수명을 예측할 수 있다는 것입니다. 이것은 혈압이나 전반적인 신체 활동보다 사망률을 더 잘 예측하기도 합니다. 선행 연구에 따르면 80대 사람들의 그립 강도가 과거 동시대 100인들의 강도를 넘는다는 것을 밝혔습니다. 더욱 인상적인 것은, 스웨덴군의 18세 청년병들의 그립 강도로 그들의 25년 후 심혈관 질환 사망 비율을 예측하기도 했다는 것입니다.

      

Another study made headlines earlier this year for declaring that push-up abilities could predict heart disease. Stefanos Kales, a professor at Harvard Medical School, noticed that the leading cause of death of firefighters on duty was not smoke inhalation, burns, or trauma, but sudden cardiac death. This is usually caused by coronary-artery disease. Even in this high-risk profession, people are most likely to die of the same thing as everyone else.

또 다른 연구는 푸시업 능력이 심장병을 예측할 수 있다고 발표하며, 올해 초 헤드 라인을 장식하기도 하였습니다. 하버드 의과 대학의 스테파노 스케일스(Stefanos Kales) 교수는 소방관의 주요 사망 원인이 연기 흡입, 화상 또는 외상이 아니라 갑작스런 심장 사망 이었다는 사실을 발표했습니다. 이것은 대게 관상 동맥 질환 때문입니다. 이 고위험 직업군의 사람들 또한 그들의 직업 때문이 아닌, 다른 사람들이 사망하는 원인과 똑같은 이유로 사망한다는 것입니다.

      

The push-up study could reasonably extend beyond fire

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