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<월간 K-Wellness> $4.2조 규모의 글로벌 산업, 웰니스 Ⅰ

작성자 관리자
작성일 19-07-15 13:51 | 693 | 0

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<월간 K-Wellness> $4.2조 규모의 글로벌 산업, 웰니스

Wellness Now a $4.2 Trillion Global Industry with 12.8% Growth from 2015-2017


2018 Global Wellness Economy Monitor


작년 Global Wellness Institute에서 발표한 2018 년도 웰니스 산업의 경제 동향과 규모를 소개하겠습니다. ​


Cesena, Italy October 6, 2018 The global wellness industry grew 12.8% in the last two years, from a $3.7 trillion market in 2015 to $4.2 trillion in 2017, according to an in-depth research report, the 2018 Global Wellness Economy Monitor, released today by the nonprofit Global Wellness Institute (GWI). This all-new data on the ten markets that comprise the global wellness economy provides fresh evidence that wellness remains one of the world’s biggest and fast-growing industries.

비영리 단체인 세계 웰니스 기구(Global Wellness Institute)2018 세계 웰니스 경제 동향 보고서에 따르면, 세계 웰니스 산업은 201537천억 달러 규모에서 201723천억 달러로 지난 2년간 12.8% 성장했다고 합니다. 세계 웰니스 경제를 책임지는 열 개의 웰니스 시장이 제공하는 이 완전하고도 새로운 데이터는 웰니스가 세계에서 가장 크게, 또 빠르게 성장하는 산업 중 하나라는 새로운 비전을 제시합니다.


Economic context:

 

* From 2015-2017, the wellness economy grew 6.4% annually, nearly twice as fast as global economic growth (3.6%).*

2015년부터 2017까지, 웰니스 시장은 매년 6.4%씩 성장하고 있으며, 이 것은 세계 경제가 성장하는 속도의 약 두 배에 달하는 수치이다.

* Wellness expenditures ($4.2 trillion) are now more than half as large as total global health expenditures ($7.3 trillion).**

전 세계에서, 73천억 달러 규모에 달하는 건강에 대한 소비 중 웰니스가 차지하는 비중은 42천억 달러 규모로, 현재 절반 이상을 차지한다.

* The wellness industry now represents 5.3% of global economic output.

웰니스 산업은 현재 세계 경제 생산의 5.3%를 차지한다.

 

The report was released today at the 12th annual Global Wellness Summit being held at Technogym Village in Cesena, Italy, which has attracted 630+ industry leaders from 50 nations.

이 보고서는 이탈리아 체 세나에서 개최된 12회 세계 웰니스 정상회담의 보고서에 따른 것입니다. 이 회담에는 50개국으로부터 630명 이상의 웰니스 산업 리더들이 모였습니다.

 

The 2018 edition features more global, regional and national data and analysis than ever before from the fact that Europe is the fastest growing spender on workplace wellness to the finding that China and India are the fastest growing wellness tourism markets.

2018 보고서는 유럽이 직장에서 웰니스의 지출을 늘리고 있으며, 중국과 인도가 가장 빠르게 성장하는 웰니스 관광 시장이라는 사실을 밝혔다는 점에서 그 어느 때보다도 전 지구적이며 세계적인 데이터와 분석을 제공했습니다.

      

Among the ten wellness markets analyzed,*** revenue growth leaders from 2015-2017 (per annum) were: 1) the spa industry (9.8%), 2) wellness tourism (6.5%) and 3) wellness real estate (6.4%). For the complementary medicine market, the definition changed since 2015 (adding traditional medicine sectors like Ayurveda, Traditional Chinese Medicine), so a formal percentage growth rate can’t be provided.

대표적인 열 개 부문의 웰니스 시장의 분석 가운데, 2015년에서 2017년까지 눈에 띄는 성장을 보이는 부문은 다음과 같습니다: 1) 스파 산업 (9.8%), 2) 웰니스 관광 (6.5%), 3) 웰니스 부동산 (6.4%)입니다. 대체 의학에 관해서는, 2015년에 이에 대한 정의가 바뀌었으므로(장수폐타, 중의학과 같은 전통적인 의학 개념이 추가됨), 공식적인 성장 수치가 제공되지 않았습니다.


Wellness Economy Sectors, 2015 and 2017

2015-2017 웰니스 경제 부문


 

시장규모

(US$ billions) 

 

연평균 성장률

 

2015

2017

2015-2017

개인건광관리, 뷰티, 안티에이징

$999.0

$1,082.9

4.1%

건강한 식사, 영양, 체중 관리

$647.8

$702.1

4.1%

웰니스 관광

$563.2

$639.4

6.5%

피트니스, 심신관리

$542.0

$595.4

4.8%

예방 및 맞춤 의학, 공중 보건

$534.3

$574.8

3.7%

전통 및 대체 의학

$199.0

$359.7

**

웰니스 부동산

$118.6

$134.3

6.4%

스파

(스파 시설)

$98.6

($77.6)

$118.8

($93.6)

9.8%

(9.9%)

약수, 온천

$51.0

$56.2

4.9%

직장의 웰니스 복지

$43.3

$47.5

4.8%

웰니스 경제 규모

*$3,724.4

*$4,220.2

6.4%


“Once upon a time, our contact with wellness was occasional: we went to the gym or got a massage. But this is changing fast: a wellness mindset is starting to permeate the global consumer consciousness, affecting people’s daily decision-making whether food purchases, a focus on mental wellness and reducing stress, incorporating movement into daily life, environmental consciousness, or their yearning for connection and happiness,” noted Katherine Johnston, senior research fellow, GWI. “Wellness, for more people, is evolving from rarely to daily, from episodic to essential, from a luxury to a dominant lifestyle value. And that profound shift is driving powerful growth.”

GWI(Global Wellness Institute) 수석 연구원인 캐서린 존스턴(Katherine Johnston)은 말했습니다.

과거에 우리는 웰니스를 어쩌다 접하는 수준이었습니다. 가끔 체육관에 가거나, 마사지를 받는 수준이었죠. 그러나 모든 것이 빠르게 변하고 있습니다. ‘웰니스 마인드가 세계 소비자들의 의식에 스며들기 시작하며, 그들의 일상적인 의사 결정에 영향을 미치고 있습니다. 그것은 음식을 구매하는 것, 정신 건강관리, 스트레스 관리, 일상에서의 운동, 환경에 대한 의식, 유대감과 행복에 대한 열망이 될 수 있겠죠. 더 많은 사람들에게 웰니스는 일상적인 것으로 진화하고 있습니다. 어쩌다 한 번에서 필수적인 것으로, 사치품에서 필수적인 라이프 스타일 가치로써 말이죠. 그리고 그 중대한 변화가 엄청난 성장을 이끌고 있습니다.


 

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